Nio erfarna konsulter tillgängliga för uppdrag eller rekrytering
Behöver du snabbt fylla på med expertis? Nedan presenterar vi nio erfarna konsulter som snart är redo för nya uppdrag eller rekrytering inom ekonomi, lön, order, kundtjänst, administration och HR.
Ida, Senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig
Flera års erfarenhet av löpande redovisning inkl. bokslut samt effektiviseringsarbete.
Erfarenhet:
– Ansvar för löpande bokföring, månads och kvartalsbokslut
– Avskrivningar, periodiseringar och internfakturering
– Skatt och momsrapportering
– Kvartalsrapporter och viss koncernredovisning
– Delaktighet i cashflow planering
– Lönehantering samt kontroll och bokföring av löner
– Kund- och leverantörsreskontra
– Ansvarat för och projektlett många systembyten
– Uppdaterat ekonomiska processer till digitalt flöde
– Van vid entreprenöriella miljöer med högt tempo
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Fortnox, Hogia Lön, Hogia Finans, Visma SPCS, Visma Online, Visma Admin, Monitor, SAP och Agresso.
Omfattning: Deltid max 80%
Cecilia, Senior redovisningsekonom
Erfaren redovisningsekonom med bred erfarenhet inom redovisning och lön.
Erfarenhet:
– Löpande bokföring, momsredovisning
– Avstämningar vid månads- och årsbokslut
– Intrastat och annan rapportering till SCB
– Kund- och leverantörsreskontran
– Löneansvarig/lönespecialist
– Skatterådgivning och deklaration
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska samt kunskap i spanska och franska. Hogia IndustriLön, Hogia Lön, Agresso, Norstedts Juridik: Bokslut, Skatt, Visma Compact Bokföring, SPCS, Gourmet bokföring, Edison Bokföring, Fortnox, proAlpha, Excel
Omfattning: Heltid
Åsa, Ekonomiassistent, redovisningsassistent
Mer än 20 års erfarenhet från löpande ekonomiarbete främst inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning.
Erfarenhet:
– Hyresadministration
– Fakturering
– Inkassohantering
– Scanning av fakturor
– Kontering av fakturor och betalningar
– Löpande redovisning inkl. avstämningar
– Moms- och skatteredovisning
– Rapportering
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Agresso, Visma Compact, CentSoft, AGM, ISS Travel, Visma Control, Baseware, Fortnox, Real hyressystem.
Omfattning: Heltid
Karolina, Ekonomiassistent, projektekonom
Gedigen erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt projektredovisning.
Erfarenhet:
– Projektredovisning
– Hantering av dagböcker och krediteringar
– Fakturering
– Ordermatchning
– Kontering
– Avstämningar
– Inkassohantering
– Betalningar
– Redovisning av utlägg
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Fortnox, Visma PX, DCE, Visma Control, Pyramid, Agresso, Movex, Raindance Sun, Maconomy, Dce, Visma Px, Visma Administrator.
Omfattning: Heltid
Jenny, Interimkonsult inom HR & lön
20 års erfarenhet av HR samt lönearbete i flertalet branscher.
Erfarenhet:
– Förändringsarbete, outsourcingprojekt samt digitalisering
– Erfarenhet av att utveckla och bidra i HR- samt löneprocesser
– Implementering av HR-/lönesystem samt stödsystem inom HR/lön
– Ansvarat för lönefunktioner, arbetat med lönebildning, lönekartläggning
– Compensation & Benefits
– Ledarerfarenhet, personalansvar inom HR och lön
– Förhandlingserfarenhet med fackliga representanter gällande arbetsrättsliga frågor
– Arbetat med löner på nordisk nivå
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Office, HR+8, HR+6, Flexlön, Hogia, Agda, Agresso, Visma lön samt Kontek, Flex HRM, Expense, Comaea Competence tool, Servera, Easycruit, Cut-e, Enzsize, Confirmit Efecte och Proceedo.
Omfattning: Deltid ca 50%
Tove, HR-specialist
Flera års erfarenhet inom HR, service samt rekrytering.
Erfarenhet:
– Arbetat strategiskt och operativt med att utveckla TA-funktioner
– Supportrar enhets- och regionchefer
– Utvecklat externa samarbeten
– Marknadsföring på sociala medier
– Drivit Employer Branding aktiviteter
– Rekrytering
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Google Suite, MS Office, Salesforce, Team Tailor, Alva Labs, Assessio/Ascend.
Omfattning: Heltid
Micaela, Business Operations Manager/Project Manager
Erfaren projektledare inom HR med fokus på processhantering, medarbetarundersökningar och kompetensutveckling.
Erfarenhet:
– Ansvar för lönerevisionsprocess
– Delaktig i kompetensutveckling: planering av kompetenshöjande aktiviteter
– Utformning, insamling samt analys av medarbetarundersökning
– Delaktig i framtagande av belöningsprogram med syfte att öka engagemang och nöjdhet
– Uppföljning av medarbetarundersökningar
– Koordinering av personalevents med inspirationstalare, workshops, tävlingar, tryckt material m.m
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i franska. JIRA/Confluence, MS-Office, Qlik Sense och Workday
Omfattning: Deltid ca 50 – 85%
Hamze, Logistik, orderhantering, koordinator
Lång erfarenhet av administrativa roller inom transport och logistikbranschen.
Erfarenhet:
– Koordinering och administration
– Processtekniker, dokumentera och rapportera avvikelser
– Datatekniker, hanterat både hårdvara och mjukvara
– Reklamationshantering
– Ordermottagare
– Hanterat externa kunder via telefon och mail
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. MS Office, SAP, Visma.
Omfattning: Heltid, Norrort
Helen, Receptionist, administratör
Bred erfarenhet från servicerelaterade yrken med kontorsansvar samt administrativ kompetens från utbildningsbranschen.
Erfarenhet:
– Kurs och konferenskoordinator
– Registrering av ansökningar i Avanti och Schoolsoft
– Planering och uppföljning av antagningsarbete vid kursstarter
– Beställning av läromaterial, böcker m.m
– Upprättat och granskat av hyreskontrakt till externa kunder
– Försäljning av kurser och konferenser
– Förberedelse av fakturaunderlag
– Rapportering till myndigheter
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Officepaketet inkl Excel, Schoolsoft, Spectra, Scala samt diverse hotellbokningssystem.
Omfattning: Heltid alt. deltid 80%