8 erfarna konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag
Behöver du snabbt fylla på med expertis? Nedan presenterar vi åtta erfarna konsulter som snart är redo för nya uppdrag eller rekrytering inom ekonomi, lön, order, kundtjänst, administration och HR.
Önskar du mer information om någon? Eller är du i behov av annan typ av kompetens? Tveka inte att ringa oss på 08-545 28 300 eller maila till info@avanzera.se
Maria, Senior redovisningskonsult
Omfattande erfarenhet inom ekonomi och redovisning med en stark bakgrund som redovisningskonsult i flera internationella företag. Kunskaper inom K3 och IFRS.
Erfarenhet:
– Ansvarig för redovisning och rapportering i flertalet företag
– Månadsbokslut, årsbokslut och kvartalsbokslut
– Ansvarat för budget- och forecastprocessen
– Avstämningar och analyser av redovisningsposter
– Skapat årsredovisningar och hanterat deklarationer
– Hanterat momsfrågor samt anläggningsregister
– Fokuserat på interna kontroller i bokslutsprocessen
– Genomfört förbättringar av redovisningsprocesser
– Kontakt med interna och externa revisorer
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Microsoft Dynamics AX, Navision, Agresso, SAP, IFS, Maconomy, Business Central, Visma Business, Microsoft Office/Office 365, Medius, Exflow, Symbrio, Rillion/Palette, Blackline, Qlickview, Performance Analytics, Cognos, Hyperion.
Omfattning: Heltid
Charlotte, Redovisningsansvarig, Redovisningskonsult
Gedigen bakgrund inom redovisning från internationella bolag, statliga myndigheter och ideella föreningar.
Erfarenhet:
– Löpande bokföring, moms och skatter
– Månads-, kvartals- och årsbokslut
– Avstämningar, budget- och prognosarbete samt omfattande rapportering
– Projektredovisning
– Rapportering till externa finansiärer
– Stöd inom kundreskontra och leverantörsreskontra
– Personalansvar för 3 ekonomer
– Optimering av ekonomiska arbetsflöden genom att utveckla processer och rutiner
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Oracle, Agresso, SAP, BL admin, JD Edwards, Pyramid, Edison m.fl.
Omfattning: Heltid/ Deltid
Kimberly, Redovisningskonsult, Ekonomiansvarig
Erfaren ekonom med bred kompetens inom redovisning, koncernrapportering och ekonomistyrning. Arbetat med både svenska och internationella bolag, inklusive komplexa bokslut enligt K3 och IFRS. Van att implementera och automatisera system samt breda kunskaper i ekonomisystem och diverse verktyg.
Erfarenhet:
– Bokslut och skatteredovisning
– Löpande bokföring, månads- och årsbokslut, årsredovisningar (K3, IFRS)
– Rapportering till ledning, koncernägare och myndigheter
– Analys av nyckeltal och resultat
– Konsolidering, intercompany-avstämningar, forecast och IFRS 16-hantering
– Bokföring, rapportering och valutahantering för flera länder
– Kassaflödesprognoser, resultat- och balansanalys
– Ansvar för upprättande av nya system och automatisera ekonomiprocesser
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Fortnox, NetSuite, Agresso, Visma, SAP, Oracle, Marathon, Unit4, Cognos, Aaro, SAP S/4Hana, Capego, Visma Bokslut, Kapell, Skovik, Pleo, Findity, Visma Net Expense, Revolut, Finsit, Balancer, MillBill, Salesforce, Recman, Accountec, Excel, Office-paketet.
Omfattning: Heltid
Sofie, Ekonomiassistent, Administratör
Över tio års erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi och administration som t. ex redovisningsassistent vid ett av de större ekonomi- och löneoutsourcingföretagen och som kundreskontraansvarig vid ett nordiskt flygresebolag. Även arbetat som advokatsekreterare med ansvar för redovisningen och som tillgångsutredare vid polismyndigheten.
Erfarenhet:
– Kund- och leverantörsreskontra
– Löpande bokföring
– Avstämningar
– Fakturering
– Betalningar
– Redovisning, rapportering
– Övrig administration såsom inköp m.m
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Navision, SAP, Visma, Hogia, Briljant, Fortnox.
Omfattning: Heltid, gärna Norrort
Michaela, Redovisningsekonom, Projektledare, Office Manager
Mångsidig bakgrund inom ekonomi, administration och projekthantering. Arbetat som redovisningsekonom/bolagsansvarig för två bolag inom en koncern och agerat Business Service partner till samtliga funktioner i bolagen. Erfarenhet från fastighet- och tradingbranschen.
Erfarenhet:
– Löpande redovisning och avstämningar
– Upprättande av månadsbokslut och rapportering
– Självständigt arbetat med processer kring leverantörs- och kundreskontra
– Ansvar för kredithantering
– Skapa och skicka betalfiler till banken, ta emot och boka inbetalningsfiler
– Stämma av samtliga balanskonton
– Periodiseringar och momsrapportering
– Projekthantering
– Kontorsansvar
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska (bott & arbetat i Hongkong i många år), Officepaketet, SAP samt IFS.
Omfattning: Heltid
Maria C, Lönekonsult
Erfaren lönekonsult med omfattande kunskaper inom hela löneprocessen, inklusive registrering av anställda, rapportering till myndigheter samt hantering av kollektivavtal. Har arbetat med flera lönesystem och har en bakgrund inom HR.
Erfarenhet:
– Ansvar för hela löneprocessen, inklusive registrering av nya anställda
– Hantering av friskvård, traktamenten och utlägg
– Rapportering till Försäkringskassan
– Skapande av arbetsgivarintyg och anställningsbevis
– Framtagande av lönestatistik och semesterlistor
– Hantering av dellön, lönebidrag samt rättning efter lönekörning
– Stöd för anställda och chefer i lönefrågor
– Löneavstämningar och verifierande av löner
– Övervakning och registrering av sjukfrånvaro, föräldraledighet och långtidssjukskrivningar
Språk- och IT kunskaper: Engelska, flytande i tal och skrift. Hogia, Visma, Pengvin, Casawin, Heroma Palett, Raindance, Elfa Fakturering, Personec L, Crona Lön, Aiai.
Omfattning: Heltid
Alice, Administratör, Koordinator
Arbetat med administration och service i försäkrings- och läkemedelsbranschen och har även erfarenhet av att arbeta nordiskt.
Erfarenhet:
– Utfärdat serviceofferter
– Orderhandläggning
– Kundkontakt/ kundsupport
– Administrerat policys och försäkringsdokument
– Assisterat administrativt internt, även till de utländska kontoren
– Fakturering
– Eventplanering
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Officepaketet, Mac & Windows, Visma Administration, SAP samt Workview.
Omfattning: Heltid
Suzi, HR – administratör
Van vid att arbeta brett inom HR administration – löpande systemuppdatering, rapportering, myndighetskontakt, anställningsavtal, arbetsrätt m.m. Erfarenhet från bland annat Retail -och resebranschen. Certifierad HR-specialist vid Distansinstitutet.
Erfarenhet:
– Ansvar för hela löneprocess och lönekörning
– Chefs- och medarbetarstöd samt schemaläggning
– Superuser i HR-system och interna verktyg
– Personalhandbok
– Utveckling av nya och befintliga HR processer
– Onboarding / Offboarding
– Rekryteringsprocesser
– Anpassning / Rehabilitering
– Facklig samverkan och systematisk arbetsmiljö
– Kompetensutveckling
– Lönekartläggning och lönerevision
– Medarbetarundersökningar
Språk- och IT kunskaper:
Mycket goda kunskaper i engelska. System; AlexisHR. Fortnox, OneFlow, Salesforce, Workbuster, Assently, Selfservice (SAP), HRM, Findity och Nobeli.
Omfattning: Heltid