11 erfarna konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag
Behöver du snabb och pålitlig förstärkning? Vi på Avanzera har handplockat 11 erfarna konsulter tillgängliga för uppdrag eller rekrytering inom ekonomi, lön och HR.
Oavsett om det handlar om ett tillfälligt behov eller en längre lösning, hjälper vi dig att hitta rätt kompetens – smidigt och enkelt.
Behöver du förstärkning inför sommarsemestern? Vi har många kompetenta extra-jobbare som gärna hjälper till!
Vill du veta mer? Hör av dig! 📞 08-545 28 300 📧 info@avanzera.se

Simon, CFO, Controller, redovisningskonsult
Bred erfarenhet inom redovisning, rapportering och Controlling från bl.a. fastighets- och finansbranschen. Har genomfört över 10 konsultuppdrag.
Erfarenhet:
• Kvalitetssäkrat redovisningen inför kvartals- och årsbokslut
• Rapportering av resultat till VD samt styrelse
• Övervakat investeringsprojekt, budget och tidslinjer
• Konsolidering
• Valutaredovisning
• Kassaflödesanalys
• Primär kontakt med externa revisorer
• Utvecklat Excel-modell för ekonomiska utfall
• Effektiviserat ekonomiska flöden och utvecklat rapporteringsrutiner
Språk- och IT-kunskaper: Goda kunskaper i engelska, tal och skrift. System: Superuser i Dynamics D365 och Dynamics Navision samt Visma.net. Övriga system: Visma Administration och Lön, Visma Compact, Aaro, Paradigm, Oracle HFM samt Fortnox.
Omfattning: Heltid

Izabela, Redovisningsansvarig
Har arbetat i branscher såsom fastighet, detaljhandel och IT. Det senaste konsultuppdraget bestod av stöd till ekonomichefer med årsredovisningar, skatteberäkningar, avstämningar, systemadministration, bolagslikvidationer och analyser.
Erfarenhet:
• Projektredovisning och rapportering för internationella bolag
• Processförbättring och effektivisering av ekonomiska rutiner
• Koncernredovisning och konsolidering av 12 bolag (svenska & internationella)
• Ledning av tre medarbetare samt samarbete med externa redovisningsbyråer
• Implementation av konsolideringssystem, ERP och omställning från K3 till IFRS
• Ansvar för redovisning och rapportering för 12 bolag globalt
• Personalansvar för 10 personer
• Fusioner, uppstart av bolag, IFRS- och K3-rapportering
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift. System: Key user i SAP och systemadministratör för Easy Attest. Övriga system: Visma, Agresso, Fortnox, Jeeves, Hogia, Cognos, Navision, Odoo samt Excel.
Omfattning: Heltid

Annika, Redovisningskonsult, Bokslutsekonom
Auktoriserad redovisningsekonom med många års erfarenhet inom redovisning och konsultroller. Har arbetat i flera olika branscher, inklusive vård och fastighetsbolag.
Erfarenhet:
• Hanterat hela ekonomifunktionen för små och medelstora företag
• Bokföring och avstämningar
• Skatt och moms
• Löneadministration
• Kund- och leverantörsreskontra
• Rapportering
• Bokslut och upprättande av årsredovisningar samt deklarationer
• Strukturerat och förbättrat rutiner
• Van vid komplex redovisning
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. System: MS Office, Agresso, iScala, Pyramid, Hogia, Björn Lundén, Visma Administration, Oracle, Wolters Kluwer, BL samt Vitec fastighetssystem.
Omfattning: Deltid

Anette, Redovisningsekonom
18 års erfarenhet av redovisning i olika typer av bolag och branscher, varav de senaste 7 åren som konsult. Har även arbetat på redovisningsbyrå med eget kundansvar.
Erfarenhet:
• Löpande redovisning
• Lagerredovisning
• Intrastat och ROT
• Kassaredovisning
• Kund- och leverantörsreskontra
• Avstämningar
• Skattedeklarationer
• Rapportering
• Månadsbokslut
• Löner
Språk- och IT-kunskaper: Goda kunskaper i engelska, tal och skrift. System: Visma Administration, Visma Business, Visma eEkonomi, MS Dynamics 365, Twin, Monitor, Pyramid, Björn Lundén, Fortnox, Hogia Ekonomi m.fl.
Omfattning: Deltid 50 %

Björn, Ekonomiassistent, kund- och leverantörsreskontra
Erfaren och självständig leverantörs- och kundreskontraspecialist. Har arbetat vid tillverknings- och tjänsteföretag av varierande storlek inom olika branscher. Magisterexamen i Business Administration från Stockholms universitet.
Erfarenhet:
• Fakturahantering, påminnelser och inkasso
• Betalningar
• Kontoavstämningar
• Intercompany
• Identifierat och korrigerat problem i reskontrans arbetsflöden
• God förståelse för bokföringsprinciper och processer
• Introducerat, lärt upp och stöttat nya medarbetare
• Ansvarat för processbeskrivningar
Språk- och IT-kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift. System: Officepaketet, Power BI. ERP-system: Microsoft Dynamics 365, SAP, Fenix, Jeeves, ASW och Scala samt fakturaskanningssystemet ReadSoft.
Omfattning: Heltid

Jeanette, Ekonomiassistent, administratör
Erfaren ekonomiassistent, nu senast inom kundreskontra på ett större byggvaruföretag.
Erfarenhet:
• Ansvar för leverantörs- och kundreskontra
• Inkasso och påminnelsehantering
• Kontering och bokföring
• Bankavstämning och in-/utbetalningar
• Administrativt stöd vid lönehantering och löneadministration
• Assisterat vid månadsbokslut
• Uppdatering av rapporter
• Ansvar för tidrapportering
• Driftsansvar för kontor
Språk- och IT-kunskaper: Goda kunskaper i engelska och spanska, tal och skrift. System: MS Office, Lotus Notes, SharePoint, Teams, SuperOffice (CRM), SAP, WordPress, Doc Viewer, Visma, Pengvin, Navision Dynamics 4PS, Maximo, M3, Jeeves, EyeShare, EyeShare Capture, Rillion, Qbis, SoftOne, Flex, MOM-arkiv, E-arkisto, Deem, Intelliplan, Handyman, Entra/Predator, Vision (systemansvarig), Card Presso (systemansvarig).
Omfattning: 75–100 %

Bente, Ekonomiassistent
Erfaren ekonomiassistent, nu senast i en större vårdkoncern. Har även god kunskap om redovisningsprinciper. Utbildad ekonomiassistent och löneadministratör vid Påhlmans Handelsinstitut.
Erfarenhet:
• Huvudbok
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Inbetalningar
• Utbetalningar
• Lönehantering
• Bokslutsarbete
• Kreditbedömning
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska och norska. System: Visma Administration, BL Administration samt UNIT4.
Omfattning: Deltid, ca 2 dagar i veckan

Camilla, Senior lönekonsult
SRF-auktoriserad lönekonsult med mångårig erfarenhet av hela löneprocessen. Van att arbeta i olika typer av företag och branscher, från små till stora organisationer.
Erfarenhet:
• Lönekörning och löneutbetalning
• Utläggshantering
• Rapportering internt och externt
• Semesterhantering
• Avräkning av bonus och lön
• Stöd vid frågor kring kollektivavtal, traktamenten, föräldraledighet etc.
• Underhåll av löne- och personaldata
• Kontakt med outsourcingpartner
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Mycket goda kunskaper i Excel, Hogia Lön+, Hogia PBM, Agda, Quinyx, Qbis, Flex HRM tid/res, Sympa, Medvind, MS Project, Unite (byggt på Navision), Concur, My Visma, Dicom Expense, NetExpense, Fortnox, Visma 600, SAP, CatalystOne, 4PS.
Omfattning: Deltid

Anja, HR-generalist
Flera års erfarenhet av arbete som konsult inom HR, rekrytering och lön. Akademisk bakgrund från PAO-programmet vid Uppsala universitet.
Erfarenhet:
• On- och offboarding
• Chefstöd
• Implementering av HR-system
• Personaldokumentation och medarbetarfrågor
• Ansvar för rutiner och policys
• Rekrytering/rekryteringssystem
• Sammanställt underlag och stöttat lönebyrån
• Rehabilitering och konfliktfrågor
• Ansvarat för workshops inom HR-området
Språk- och IT kunskaper:
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. System: Officepaketet, TeamTailor, OneFlow, SAP.
Omfattning: Heltid

Miranda, Office Manager, Executive Assistant
Flerårig erfarenhet av brett arbete inom service, koordinering och administration i internationella miljöer.
Erfarenhet:
• Ansvar för kontorslokal inklusive kontakter med leverantörer
• Ansvar för kontorsflytt
• Inköp av förbrukningsvaror och tjänster till kontoret, larm, behörigheter och arbetsmiljö
• Planering och genomförande av events och sammankomster
• Hantering av reseräkningar samt lönehantering
• Protokollföring och kalenderhantering
• Stöd till chefer och ledningsgrupp med administration och bokningar
• Utskick av kallelser och material till styrelsemöten och bolagsstämma
• Framtagande av PowerPoint-presentationer
Språk- och IT kunskaper: Flytande i engelska, tal och skrift. Mycket goda IT-kunskaper: MS Office samt ett flertal affärssystem såsom Oracle, SAP m.fl.
Omfattning: Heltid

Linn, Administratör
Arbetslivserfarenhet inom ekonomi, främst från bank, med kundsupport och administrativt arbete i olika system. Utbildad personalvetare (PAO) via Stockholms universitet samt diplomerad gymnasieekonom.
Erfarenhet:
• Kundsupport/kundkontakt
• Hanterat lån, fakturor och betalningar för privatpersoner och företag
• Ansvarat för daglig post, betalningspåminnelser och kundkontakt
• Genomgått interna bankutbildningar, bl.a. inom GDPR och penningtvätt
• Juridiska ärenden kopplade till arvsskifte, återkommande kontakt med jurister
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. System: Microsoft Office/Office 365, CRM, Benify.
Omfattning: Deltid/Heltid