11 erfarna konsulter tillgängliga för nya uppdrag
Behöver ditt företag hyra eller rekrytera en ny medarbetare? Här kan du läsa om 11 av våra konsulter som blir lediga inom kort. Du kan också kontakta oss och berätta om dina specifika bemanningsbehov så presenterar vi fler lämpliga kandidater.
Ulrika – Redovisningsansvarig, Excelexpert samt HR, deltid
Ca 20 års erfarenhet i roller som redovisningsansvarig, ekonomiansvarig, redovisningsekonom m.fl. Van att ansvara för rapportering, avstämningar, redovisning, budgetering, kund- och leverantörsreskontra, prognostisering, moms- och skatteredovisning, arbetsgivaravgifter, bokslut, årsredovisningar m.m. Även arbetat med HR-frågor och löneadministration. Erfarenhet från nordiska och internationella koncerner med engelska som koncernspråk. Mycket goda kunskaper i Officepaketet och har även undervisat i dessa produkter. Har arbetat mest med Vismas och Hogias produkter men är inte främmande för att arbeta i andra system.
Camilla – Ekonomiassistent
12 års erfarenhet från både mindre och större organisationer såsom branschförening, internationella koncerner och börsnoterade företag inom olika branscher t ex IT, bredband och digital tv. Arbetat med hela flödet från kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring samt avstämningar till månadsbokslut, skattedeklarationer och rapportering. Även ansvarat för likviditetsplanering, budgetarbete samt för uträkning av säljprovisioner och skapande av säljprognoser. Fil.kand. i ekonomi. Erfarenhet från ett flertal affärssystem såsom Edison Redovisning, VISMA-lön och Administration, Visma Business, Navision redovisning sam Hogia Art, Lön och Ekonomi. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, god förståelse i danska och norska.
Hanna – Redovisningsekonom
Utbildad civilekonom med 7 års erfarenhet i roller som ekonomiassistent, ekonomiansvarig samt redovisningsekonom. Arbetat inom branscher såsom försäkring och juridik samt assistansverksamhet. Gedigen erfarenhet av att sköta hela ekonomiflödet från hantering av leverantörs- och kundreskontra, moms- och skatteredovisning till kontoavstämningar, kreditering samt månads- och årsbokslut. Goda kunskaper inom affärssystem och program som Agresso, Fortnox, Visma Administration och Visma Integration, Microsoft Dynamics AX, Ascendo, Crona och Palette. Flytande i svenska, engelska, hindi, urdu och bengali samt goda kunskaper i franska och arabiska.
Tina – Ekonomiassistent, administratör
Ekonomiassistent- samt löneadministrationsutbildning från Påhlmans. Drygt 1 års erfarenhet som ekonomiassistent på redovisningsbyrå. Kund- och leverantörsreskontra, fakturering, kontering, utlägg samt viss lönehantering. Som administratör/samordnare inom statlig verksamhet har hon även erfarenhet av protokollskrivning, schemaläggning, uppdatering av intranät, administrativa uppgifter m.m. Goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper i Visma Administration, Marathon, Palette samt Fortnox. Svenska och syrianska som modersmål samt flytande i engelska i tal och skrift.
Emily – Löneadministratör, deltid
Mångårig erfarenhet av lönehantering där även bolag med internationell verksamhet har ingått. Bolagen har varit alltifrån större läkemedelsföretag till något mindre IT bolag. Ansvarat för löner gällande kollektivanställda, tjänstemän, månads- och timanställda. Erfarenhet från flertalet kollektivavtal, reseräkningar, försäkringar, pensioner, redovisning till Collectum samt SCB, kontakt med myndigheter m.m. Även medverkat i projekt för outsourcing av löner. Arbetat i lönesystem såsom Hogia, Kontek och Agda samt även ansvarat för ett systembyte. Goda kunskaper i Officepaketet. Flytande engelska i tal och skrift.
Trasama – Kundtjänstmedarbetare
Drygt 4 års erfarenhet av arbete på kundtjänst inom främst telekombranschen. Har dels tagit emot samtal från konsumenter som vill avsluta abonnemang med fokus på att behålla dem som kunder, men även arbetat mot företagskunder. Utöver telefonkontakten med kund har arbetet inneburit mycket administration såsom felsökning i nätet, uppläggning av nya abonnemang m.m. Har även varit teamledare för totalt 15 personer med ansvar för att övervaka telefonköer, coacha teammedlemmar, sköta rapportering och föra statistik samt göra scheman. Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt diverse interna system. Modersmål svenska samt flytande engelska och thailändska i tal och skrift.
Mia – Ekonomiassistent, junior Controller
13 års erfarenhet av ekonomi inom mindre företag såväl som internationella koncerner. Kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, reseräkningar, moms- och projektredovisning, avskrivningar samt övrigt bokslutsarbete för bolag i Sverige och Norge. Rapportering, uppföljning och analyser av order- och försäljningsstatistik samt provisionshantering. Även deltagit i projekt gällande processer samt övertag av ekonomihanteringen för andra länder inom koncern. Erfarenhet från branscher såsom rekrytering, försäkringar, mode, kosmetika, konsultföretag m.fl. Arbetat i flertalet system såsom Oracle, Navision, IFS, MarkView, ExFlow. Mycket goda kunskaper i Excel. Flytande i engelska i tal och skrift.
Eija – Ekonomi-/inköpsassistent
Mer än 10 års erfarenhet i roller som ekonomi- och inköpsassistent inom branscher som bygg, telekom, finans, logistik och distribution samt dagligvaruhandeln. Van att självständigt sköta svenska samt utländska leverantörsfakturor, hantera inkassoärenden och påminnelser, ta fram rapporter från olika affärssystem m.m. Kan hela flödet gällande processen ”purchase to pay” och har även skapat inköpsorder. Nära samarbete med inköpsavdelningen gällande avtal och priser. Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt god vana av affärssystem såsom SAP R/3, MM, FI, SRM, ECON samt Easit. Modersmål finska samt flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Kambiz – Inköpare, Planner
12 års erfarenhet inom planering och inköp av tekniska produkter, även planering av servicekontrakt. Främst erfarenhet från stora internationella bolag där han arbetat mycket med ständiga förbättringar, KPI, SLA, ISO processer, kostnadseffektivitet m.m. Van att sammanställa statistik, förhandla och skapa relationer internt och externt. Tidigare erfarenhet som servicetekniker. Utbildad verkstadstekniker och CNC-operatör. Mycket goda IT kunskaper i SAP, MS Access samt Officepaketet. Flytande i engelska och svenska i tal och skrift, modersmål persiska.
Beatrice – Administratör, projektkoordinator
Magisterexamen inom internationell ekonomi med drygt 15 års erfarenhet som administratör och projektkoordinator. Arbetat främst på konsultföretag där hon ansvarat för kundbeställningar, planering av konsulternas arbete, uppföljning av leveranstider samt fakturering. Van att hantera stora mängder data med mycket goda kunskaper i Officepaketet, inte minst Excel. Mycket goda kunskaper i grafikprogram såsom InDesign och PageMaker samt goda kunskaper i Lotus Notes. Van att arbeta internationellt med engelska som koncernspråk. Arbetar i en flerspråkig tjänst och har förutom engelskan även flytande kunskaper i svenska och spanska.
Jessy – Ekonomiansvarig, löneadministratör deltid
Magisterexamen inom ekonomi med inriktning redovisning. Främst erfarenhet från mindre och medelstora företag samt redovisningsbyrå med eget kundansvar. Van att självständigt sköta hela ekonomifunktionen i små och medelstora företag med ansvar för löpande redovisning, månadsbokslut, rapportering, budgetering, koncernbokslut, årsbokslut, årsredovisning samt att ansvara för hela löneprocessen. Arbetat i flertalet affärssystem såsom SAP, Oracle, Edison, Visma Administration, Visma Compact, Visma Lön m.fl. Flytande i engelska i tal och skrift.
Tamara – Orderadministratör, logistik- och kundservicemedarbetare
Erfarenhet inom orderhantering, export, logistik, spedition samt distribution. Arbetat inom branscher som säkerhet, läkemedel, drivmedel och spedition. Van att ansvara för leveransplanering, koordinering av transporter, skeppning av gods, bevakning av lagernivåer, transportavtal, exportdokumentation, tullhantering, deklaration samt reklamationer. Även skött fakturering, kontering av leverantörsfakturor m.m. Internationella kontakter med kunder, leverantörer, rederier, tull, lager, produktionsplanerare, fraktbolag, myndigheter m.fl. Arbetat i affärssystem såsom SAP, Oracle, JD Edwards, Lime samt QlikView. Mycket goda kunskaper i estniska, engelska och ryska. Talar och förstår även finska.